Hogyan minimalizáljuk a meg nem jelenést

  • Home
Hogyan minimalizáljuk a meg nem jelenést

Hogyan minimalizáljuk a meg nem jelenést

Általánosságban elmondható, hogy minden klinika életében a legnagyobb gondot a meg nem jelent páciensek okozzák. Ez azonnali veszteséget és elégedetlen orvos kollégákat eredményez, ráadásul nőnek az üzemeltetési költségek is. Kiemelten problémás területnek látjuk a nagy értékű műszeres, diagnosztikai területeket, ahol a fentieken túl még indokolatlan anyagköltség is keletkezik. 

Felmérésünk alapján csupán a partnereink 15%-ánál nem volt problémás szinten a páciens meg nem jelenés, azonban átlagosan közel 10% a meg nem jelenések aránya. Ez nagyon komoly veszteséget jelent iparági szinten. 

A fentiek miatt a kezdetektől fogva arra koncentráltunk, hogy olyan funkciókat és eszközöket fejlesszünk, hogy a Medio hatékonyan lépjen fel a fenti jelenség megszüntetése érdekében. Ehhez az alábbi funkciók bevezetését tartjuk a leghatékonyabbnak.


  1. Lemondási szabályzat 

A lemondási szabályzat bevezetése sok partnerünknél hozott eredményt. Maga a tájékoztatás már önmagában segíti a páciens megjelenését, főleg akkor, ha valamilyen következő vizsgálatra irányuló retorziót tartalmaz (pl.: emelt ár), így a következő vizsgálatkor felárat köteles fizetni. 


  1. Foglalási díj 

A lemondási szabályzat bevezetésének tovább növelte a hatékonyságát, amikor ezt foglalási díj bevezetésével egészítették ki. 

A foglalási díj lényege, hogy a foglalás során a vizsgálat bizonyos százalékát (5-20% vizsgálattól függően) a rendszer zárolja a páciens egyenlegében. Ez az összeg automatikusan visszajár, amikor a páciens megjelenik, azonban terhelődik, ha a páciens nem jön el. 

Kiemelt előny, hogy a funkció bevezetése nem jár többlet adminisztrációval, mert csak akkor kell számlázni -amennyiben nincs automatikus számlázás-, ha nem jön el a páciens.

A funkciót használó klinikai partnereknél egyöntetű 30-40%-os csökkenés volt tapasztalható a meg nem jelent páciensek vonatkozásában, míg  a foglalások számára nem volt hatással (3 hónapos statisztika alapján).


  1. Online fizetés 

A foglalási díjon túl több partnerünk bevezette, hogy bizonyos szolgáltatások esetén a teljes szolgáltatási díjat online előre kifizetteti a páciensekkel.  Ezek jellemzően olyan szolgáltatások, ahol telített a rendelés és különösen nagy probléma, egy-egy páciens meg nem jelenése. 

Míg Budapesten az erősebb verseny miatt többen tartanak az előre fizetés bevezetésétől, addig vidéken az alacsonyabb verseny miatt többen vezették be ezt a funkciót. 

Annak érdekében, hogy egy-egy szolgáltatásra vagy akár az intézmény egészére kiterjeszthető legyen az online fizetés, a Medio-ban lehetőség van kedvezményes online fizetés bevezetésére. Ennek köszönhetően a klinika tesztelni tudja a fizetési hajlandóságot úgy, hogy kedvezményt biztosít a páciensnek online fizetése esetén, azonban a funkció nyitva hagyja a lehetőséget, hogy a páciens mégis helyszíni fizetést válasszon. Ezzel az intézmény pontos képet alkothat az online fizetési hajlandóságról anélkül, hogy páciens vesztéstől kelljen tartania. 

A teljes előre utalás és a kedvezményes online fizetés szintén jól konvertáló megoldás, hiszen mérések alapján a páciensek átlagosan 40%-a él a lehetőséggel és előzetesen kifizeti a kezelést.

Azoknál a szolgáltatásoknál, ahol bevezették a online fizetést már csak 0,9% volt a meg nem jelent páciensek aránya és ott sem okozott veszteséget.  (6 hónapos statisztika alapján).