Az intézményi forgalom növelése mindig nehéz kérdés volt a következő okok miatt:
- A marketing költségek mindig limitáltak
- A közösségi média túlságosan zajos az egészségügyi hirdetésektől
- A “Google univerzum” egyre drágább az egymásra licitálások miatt
- Az egészségügyi hirdetéseknek nagyon rossz a megítélése a közösségi médiában (“miért fizettem TB-t eddig…” , “rablás..” stb…)
A Medio fejlesztése során ezért amellett, hogy biztosítjuk a pontos online marketing mérés lehetőségét és a teljes konverziós folyamat végigkövetését olyan megoldásokra koncentráltunk melyek a fenti kihívásokra hatékony választ tudnak adni.
- Medio forgalmi csatornák
A Medio forgalmi csatornák fejlesztésének célja az volt, hogy egy konzisztens panelről elérhetőek legyenek az egészségügyi piac jelentős betegút szervező csatornái. Ezek a csatornák képesek nagy volumenű páciens forgalom lebonyolítására úgy, hogy az nem kerül előzetes költségbe és nem igényel manuális adminisztrációt. A teljes forgalom online és automatikusan bonyolódik. Az elérhető forgalmi csatornák a következők:
Biztosítási ellátásszervezők:
- Teladoc
- Union Érted
- Europ Assistance
- Prémium ellátásszervező
Egészségpénztárak:
- Prémium Egészségpénztár
Egészség platformok:
- Házipatika
- Webbeteg
- Dokio
- Foglaljorvost
- LMDoki
Partnereink tapasztalatai alapján ezek a forgalmi csatornák a beállítást követően jelentős páciens forgalom növekedést biztosítanak. Új intézmények esetén a forgalmi csatornák bekapcsolását követően általánosságban 20-25%-os forgalom növekmény tapasztalható. Azon intézményeknél, ahol már korábban is működött ellátásszervezés telefonon, ott is hasonló mértékű hatékonyság javulást értünk el azzal, hogy ezek a betegutak már online és automatikusan szerveződnek szemben a korábbi telefonos hívásokkal.
- Online marketing optimalizálás
Az online marketing alapelve a mérés – elemzés – optimalizálás – visszacsatolás. A klinikai foglalások esetén azonban eddig nem volt lehetőség a pontos mérésre, hiszen a hirdetések döntő többsége csak a weboldalra terelte a látogatókat.
A Medio segítségével azonban a teljes foglalási koverzió, beleértve a kosárértéket is mérhetővé válik, így pontosan látszik, hogy honnan jönnek a foglalók és hogy egységnyi elköltött marketing költség mekkora tényleges foglalási értékkel párosul. Látszik a szűk keresztmetszet, hogy hol és miért hagyják el az oldalt a látogatók, így a folyamatok javíthatók.
A mérésnek köszönhetően az online marketing célzása javul, a folyamatos visszacsatolásnak hála pedig maximalizálódik a foglalási konverzió. Ennek eredménye pedig a csökkenő ügyfélszerzési költség.
Eddigi partnerinterjúink alapján az a kép rajzolódik ki, hogy az ügyfélszerzési költség szakterülettől függően 5-7%-al csökken, mely a teljes marketing büdzsére vetítve már milliós tételeket jelenthetnek éves szinten.