Hogyan növeljük a páciens elégedettséget

A visszatérő páciens a legjobb páciens. Az elégedett páciens pedig a következő vizsgálatát nálunk fogja végezni. A Medio-t használó 200+ intézmény adatainak elemzése alapján feltártuk, miben és hogyan tudja támogatni a Medio a “páciens életutat”. 

  1. Online naptáras előjegyzés

A páciensnek hagyjuk meg a lehetőséget, hogy kiválaszhassa a neki megfelelő időpontot, ezt az időpont pedig tartsuk is fenn, azaz realtime frissülő naptárat használjunk az előjegyzéshez. Ezzel szabadságérzetet adunk a páciensnek, aki könnyebben fog dönteni, ha előre tervezhető az időpont és nem csak a telefonhívást követően ismerhető meg. 

Ehhez azonban szükség van a helyes és alapos weboldalra történő kihelyezésre, melynek célja a foglalási konverzió maximalizálása. 

Tapasztalataink szerint a Medio szakértői csapatának iránymutatásai szerint beépített foglalási rendszer átlagosan 19%-kal növelte az online foglalási hajlandóságot.

  1. Tájékoztatás, figyelmeztetés és dokumentumkezelés

Időpontfoglalást követően, kiemelten fontos, hogy ne engedjük el a páciens kezét. A kiválasztott vizsgálathoz specifikus e-mail szövegezést küldjünk, pontosan és átfogóan tájékoztassuk mindenről, így felkészülhet a vizsgálatra.

Meglepő tapasztalatunk, hogy sok esetben még mindig a recepciósok manuálisan küldik ki a visszaigazoló e-maileket és SMS-eket. Ez komoly hibalehetőség és felesleges adminisztráció. 

Ugyanez igaz a vizsgálatot követően keletkezett dokumentumokra is. A felmért partnerintézmények több mint 70%-ában (!!!) a mai napig manuálisan történik a dokumentumok kiküldése. 

A Google értékelések elemzése során pedig egyértelműen látszik, hogy a top 3 vezető elégedetlenségi okok között ott van, hogy a páciens nem kapta meg időben a dokumentumait és ezért többször is fel kellett hívnia az intézmény. 

A Medio segítségével a fenti műveletek szinte teljesen automatizálhatók, melynek köszönhetően az ügyfél elégedettség jelentős növekedésnek indul. További előny, hogy naponta átlagosan klinika mérettől függően 1-8 óra munkaidő is megspórolható.

  1. Ügyfélelégedettség mérés

Az intézmény megítélésének javítása csak akkor érhető el, ha az intézmény pontos és azonnali visszajelzést kap a szolgáltatás minőségéről. Csak akkor lehet javítani a minőségen, ha látszik, hogy hol kell belenyúlni a folyamatokba és kommunikációba. 

Ennek egyetlen eszköze az ügyfél elégedettség mérés, mely már elérhető a Medio rendszerben. Ennek segítségével több szempont szerint kérhető visszajelzés a páciensektől, és ezek a visszajelzések nagyban segítik a folyamatok javítását és olyan érzést biztosítanak a páciensnek, hogy ő áll a középpontban.

Az ügyfél elégedettség méréssel megelőzhető a negatív értékelés a közösségi médiában, mert biztosítja a páciensnek, hogy a vizsgálat után pár órával (tetszés szerint állítható) azonnal elmondhassa véleményét. 

A Medio-ban elérhető ügyfél elégedettség mérés segítségével orvosonként eltérő, szakma specifikus visszajelzés kérhető a páciensektől és mindez csak pár kattintás.

Érdekli a funkció?

Az Adatkezelési Tájékoztatót megismertem, a megadott személyes adataim kezeléséhez hozzájárulok.