Általánosságban elmondható, hogy minden klinika életében a legnagyobb gondot a meg nem jelent páciensek okozzák. Ez azonnali veszteséget és elégedetlen orvos kollégákat eredményez, ráadásul nőnek az üzemeltetési költségek is. Kiemelten problémás területnek látjuk a nagy értékű műszeres, diagnosztikai területeket, ahol a fentieken túl még indokolatlan anyagköltség is keletkezik.
Felmérésünk alapján csupán a partnereink 15%-ánál nem volt problémás szinten a páciens meg nem jelenés, azonban átlagosan közel 10% a meg nem jelenések aránya. Ez nagyon komoly veszteséget jelent iparági szinten.
A fentiek miatt a kezdetektől fogva arra koncentráltunk, hogy olyan funkciókat és eszközöket fejlesszünk, hogy a Medio hatékonyan lépjen fel a fenti jelenség megszüntetése érdekében. Ehhez az alábbi funkciók bevezetését tartjuk a leghatékonyabbnak.
- Lemondási szabályzat
A lemondási szabályzat bevezetése sok partnerünknél hozott eredményt. Maga a tájékoztatás már önmagában segíti a páciens megjelenését, főleg akkor, ha valamilyen következő vizsgálatra irányuló retorziót tartalmaz (pl.: emelt ár), így a következő vizsgálatkor felárat köteles fizetni.
- Foglalási díj
A lemondási szabályzat bevezetésének tovább növelte a hatékonyságát, amikor ezt foglalási díj bevezetésével egészítették ki.
A foglalási díj lényege, hogy a foglalás során a vizsgálat bizonyos százalékát (5-20% vizsgálattól függően) a rendszer zárolja a páciens egyenlegében. Ez az összeg automatikusan visszajár, amikor a páciens megjelenik, azonban terhelődik, ha a páciens nem jön el.
Kiemelt előny, hogy a funkció bevezetése nem jár többlet adminisztrációval, mert csak akkor kell számlázni -amennyiben nincs automatikus számlázás-, ha nem jön el a páciens.
A funkciót használó klinikai partnereknél egyöntetű 30-40%-os csökkenés volt tapasztalható a meg nem jelent páciensek vonatkozásában, míg a foglalások számára nem volt hatással (3 hónapos statisztika alapján).
- Online fizetés
A foglalási díjon túl több partnerünk bevezette, hogy bizonyos szolgáltatások esetén a teljes szolgáltatási díjat online előre kifizetteti a páciensekkel. Ezek jellemzően olyan szolgáltatások, ahol telített a rendelés és különösen nagy probléma, egy-egy páciens meg nem jelenése.
Míg Budapesten az erősebb verseny miatt többen tartanak az előre fizetés bevezetésétől, addig vidéken az alacsonyabb verseny miatt többen vezették be ezt a funkciót.
Annak érdekében, hogy egy-egy szolgáltatásra vagy akár az intézmény egészére kiterjeszthető legyen az online fizetés, a Medio-ban lehetőség van kedvezményes online fizetés bevezetésére. Ennek köszönhetően a klinika tesztelni tudja a fizetési hajlandóságot úgy, hogy kedvezményt biztosít a páciensnek online fizetése esetén, azonban a funkció nyitva hagyja a lehetőséget, hogy a páciens mégis helyszíni fizetést válasszon. Ezzel az intézmény pontos képet alkothat az online fizetési hajlandóságról anélkül, hogy páciens vesztéstől kelljen tartania.
A teljes előre utalás és a kedvezményes online fizetés szintén jól konvertáló megoldás, hiszen mérések alapján a páciensek átlagosan 40%-a él a lehetőséggel és előzetesen kifizeti a kezelést.
Azoknál a szolgáltatásoknál, ahol bevezették a online fizetést már csak 0,9% volt a meg nem jelent páciensek aránya és ott sem okozott veszteséget. (6 hónapos statisztika alapján).